Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang måndag till fredag kl. 06.30–09.30 samt helger kl. 07.00–10.00.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Ja, vi har gratis Wi-Fi på hela hotellet. Dessutom kan du fritt använda våra datorer i lobbyn.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Du kan parkera gratis på hotellets egen parkeringsplats. Den når du antingen via porten från Gentoftegade eller via infarten på Erichsensvej, som ligger bakom hotellet.
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, din hund är hjärtligt välkommen hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Meddela oss bara att du tar med dig din hund när du bokar din vistelse så ser vi till att en liten godbit väntar på rummet vid er ankomst.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från Gentofte Hotel, oavsett om du kommer till Köpenhamn med flyget, Oslobåten eller tåget. Läs mer om dina transportalternativ.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt, och behöver du hjälp med exempelvis bordsbokning, transfer, parkering, bil- och cykeluthyrning eller liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss.
När kan jag äta på restaurangen?
Du kan äta middag på hotellets Michelin-restaurang, Restaurant Jordnær, som ligger på hotellet. Vi rekommenderar att du bokar bord i förväg.
Vill du ha tips på bra lunchställen, antingen i Gentofte eller i Köpenhamn, delar vi gärna med oss av våra bästa rekommendationer om du frågar i receptionen.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3968 0911 eller mejla till gentoftehotel@arp-hansen.dk.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.
Vad händer om jag har tappat bort eller glömt något på hotellet?
Har du råkat glömma något under din vistelse på hos oss? Fyll i så fall i detta formulär.